Közel 107 millió forint összértékű támogatásban részesült 41 iskola a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítványának idei felhívásán
Hatalmas érdeklődés mellett, 41 intézmény közel 107 millió forint összértékű támogatásával zárult a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány 2025-ös országos támogatási programja. A második alkalommal meghirdetett felhívás célja, hogy korszerű eszközökkel és fejlesztésekkel erősítse a hazai közoktatásban a természettudományos oktatás színvonalát.
A program fókuszában idén is a természettudományos laboroatóriumok korszerűsítése és a gyakorlati oktatás feltételeinek javítása állt. A nyertes pályázatok jelentős része laboratóriumi eszközök, demonstrációs készletek, vákuumszivattyúk vagy analitikai mérlegek beszerzésére irányul, ugyanakkor a támogatásból komplex műszaki fejlesztések, például egy kémialabor elszívórendszerének modernizálása is megvalósul.
A legtöbb támogatott intézmény Budapesten és Pest vármegyében található, de Győr-Moson-Sopron, Hajdú-Bihar és Fejér megyékben is nagy számban valósulhatnak meg fejlesztések. Az ország 18 vármegyéjében lesz olyan iskola, ahol a Richter támogatásával javulnak a természettudományos oktatás feltételei. A program eredményeként közel 26 ezer tanuló részesülhet korszerűbb, élményszerű oktatásban.
"Célunk egy olyan hosszútávra építkező kapcsolati háló létrehozása, mely az ország lehető legnagyobb területét lefedi az általános iskolai és középiskolai természettudományos oktatás tekintetében, úgy hogy a Richter élő, interaktív központi szereplőként van ebben a rendszerben jelen. Segíti a diákok gyakorlati képzését új, modern demonstrációs eszközökkel és minél közelebb hozza egymáshoz a természettudományos képzésben dolgozó pedagógusokat országos és regionális szinten! Ezáltal minél több diák számára jó esély nyílik arra, hogy a folytonosan megújuló, korszerűsödő természettudományos tananyag, vizuális élményein keresztül, vonzóvá tegye a kémia, a fizika és a biológia tantárgyak megértését, megszerettetését és ezzel nagy lépést tegyenek a természettudományos felsőoktatási tanulmányok megkezdésének irányába" – osztotta meg Dr. Bódis Attila, az alapítvány kuratóriumának elnöke.
A program az oktatási eszközökön túl szemléletformáló hatást is céloz: a Richter nem csupán anyagi támogatással, hanem személyes, aktív kapcsolódással kíván jelen lenni a magyar közoktatásban. A támogatott intézményekkel létrejövő együttműködések célja az oktatás minőségének javítása mellett a tanulók jövőképének formálása is.
"Büszke vagyok arra, hogy a Richter az utóbbi években a közoktatás aktív és sok szempontból meghatározó szereplőjévé emelkedett, ami egyedülálló társadalmi felelősségvállalási teljesítmény egy for-profit cég részéről. Az alapítvány által nyújtott természettudományos infrastrukturális iskolai támogatások fontos szeletét képezik oktatástámogatási portoliónknak. Más kezdeményezéseinkhez hasonlóan, az infrastrukturális fejlesztések esetében is az anyagi támogatás mellett személyes partneri kapcsolódásokat teremtünk az érintett iskolákkal annak érdekében, hogy a munka világának értékkínálatát és értékigényeit minél jobban megismertessük a diákokkal és a tanáraikkal" – mondta az új támogatási forma kapcsán Prof. Dr. Szántay Csaba, a Richter tudományos főtanácsadója és egészségügy- és oktatástámogatási vezetője.
A Richter egyéb oktatástámogató programjaival karöltve, az alapítvány természettudományos infrastrukturális oktatástámogatási programja a vállalat olyan jövőképét tükrözi, ahol a természettudományos tárgyak nem csupán kötelezően megtanulandó tananyagként jelennek meg, hanem valódi érdeklődést kiváltó, izgalmas, élményt nyújtanak. A vállalat elkötelezett, hogy ezen keresztül hosszú távon nőjön azok száma, akik a tudományos, mérnöki vagy orvosi pályát választják – megalapozva Magyarország jövőbeli innovációs potenciálját.
Forrás: Richter Gedeon Nyrt.
Kép: szabolcsihir.hu
